The Future Is...Ours

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan sesuatu kaum sebelum mereka mengubah keadaan diri mereka sendiri (Surah Ar-Ra'd: 11)

Ilal liqa’...


Assalamualaikum w.b.r...
Syukur kepadanya kerana masih lagi diberi nikmat yang cukup dan tidak pernah kurang...perhaps this is the last entry from me to all my 'fans'..ok, tak berniat nak melalut panjang...sebenarnye nak post cerpen pendek yang telah siap dikarang tapi tak perlu rasenye...biarlah dulu ye...! Mungkin ni masa yang terbaik utkku meninggalkan dunia blog ni buat sementara waktu...mungkin juga bermaksud telah juga selesai syura kecil antaraku dan ibu dan ayahku berkenaan masa depan...


Nampaknye esok merupakan satu perjalanan yang jauh dan amat letih buatku dan adik kembarku...the best of luck for my little brother..kenapa? kalau perasan entry-entry sebelumnya ada cerita tntg pemilihan pegawai kadet  upnm kat kem terendak melaka...last dia yg dapat tuk pemilihan tu...lebih2 lagi dapat masuk ke tudm tu..! huh...berangin jugak...tapi Allah yang maha kuasa menentukan segalanye...kita sebagai hamba hanya mampu berusaha dan bertawakal...jadi esok pi sungai besi dulu then baru turun ke masjid tanah, melaka...mudahan selamat pergi dan pulang...in sha allah ye! jadi kpd yang baca tu, doa-doakanlah kami dua beradik ni mudahan selamat pergi belajar...dan selamat pulang pule ke teratak bonda di johor apabila sesi pengajian baru ni tamat kelak...!

Kepada sahabat2 ku....




"Tiada Ungkapan perpisahan dlm persahabatan,
      walaupun maut menjadi noktahnya
 krn seorang sahabat itu terlalu istimewa
    dlm doa saudaranyeryg lain biarpun       
 tanpa bayangnya..”






Banyak momen indah yang terlakar kukuh di benak sanubari ni ketika di high school dulu...haih, siapa yang tidak rindu akan high school..?! Ditujukan khas  kepada sahabat2 di kelas 503 al-kindi...

Forever climbing...!!


Insan yang sering kali membuatkan sentiasa tersenyum ceria apabila mengenangkannye kembali...
Mungkin kita takkan sering dapat berjumpa lagi kelak...namun mudhan hati kita akan terus 'bersatu' dalam kalimah persahabatan ukhwah fillah abadan abada...! In sha Allah...!






Seterusnya...to my beloved batch 55...tanpamu mungkin diri ini tak mampu untuk survive sebaiknye...! Syukran atas sokongan kalian...mudahan sentiasa beroleh maghfirah dan rahmatNya selalu...!










The best college ever...!



Last, to my beloved college...Semoga terus melahirkan mujahid dan mujahidah yang berintelektual dan bakal menegakkan syiar Islam di muka bumi Allah ini...dengan penuh bijaksana dan hikmah...ameen..










“In the name of Allah we tied friend rope, in the hope it will last longer..
Wassalam...barakallahu fikum...

0 Insan yg prihatin: